fredag 4 december 2009

Dikt 2.

Denna dikten skrevs till något gladare och roligare tillfälle , nämligen till broder Andreas bröllop.
Skrev den kvällen innan och det blev min personliga present till dem.
Enligt ryktet ska min bror ha läst den för första gången på Gotland där smekmånaden var.
Tårar ska ha droppat från hans ögon , allt enligt hans fru Anna. =)
Håll tillgodo:

Det känns så overkligt att min bror
Nu gifter sig och har blivit stor
Kommer fortfarande ihåg hur han var
Han hade verkligen alla svar
Han hade inte alltid rätt
Men hans envishet gjorde att det blev det på nåt sätt

Nu gifter han sig med sin Anna
Och inte bara en svägerska man får
En snäll , omtänksam och i viss mån en galenpanna
Utan äntligen en syster också efter alla dessa år

En massa släktingar och vänner har även samlats i himlen och tittar ner
Man känner deras närvaro och man ser framför sig hur dem sitter och ler
och vem vet? Kanske dricker dem kaffe och delar på en kaka
Och tittar på er när ni nu blir make och maka

Imorgon börjar ert nya liv som man och fru
Och jag förutsätter att ni inte är uppe före klockan sju?
Då menar jag förstås klockan sju på kvällen
Ni måste ju ligga i om Anna ska bli på smällen

GRATTIS PÅ BRÖLLOPET.

CHRISTIAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar