söndag 29 maj 2011

Längsen!!!

Dags att skriva lite ansåg jag.
Maj är snart slut och då kommer Juni planenligt.
"Sommarn är här" som Tommy Körberg sjunger i en fantastisk sång skriven av Martin Ljung.
Förra året var man bortskämd med fotbolls-vm , men i år , nada.
Kan ens grillkvällar godgöra den saknaden?
Tja , vi får se.
Regniga sommardagar är iaf nåt jag ser fram emot , att gå ut och gå promenader då är himmelskt.
Annars är inte sommaren nåt jag ser fram emot , jag är mer en vintermänniska.
Snart dags för den numera årliga "Gårdsfesten" med , kul kul.
Men som arrangör vill man ju gärna bjuda de betalande gästerna på nåt extra , men i år har jag haft svårt att hitta nån artist. Det får kanske räcka med tipspromenad. Vi får se.
Nej , nu är det nog dags att sova en stund , eller kanske länge , inte jag som bestämmer. Det gör du , det vet du och du vet vem du är.
So Long Suckers.
Klockan tickar , sömnen kommer smygande , ute blåser det , sommaren kommer med storsteg , inte tyst , blåsten är beviset på klimatförändring , Martin Ljung , du har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar