måndag 13 juli 2009

Speltips:

Tänkte ge mina tankar inför kvällens tippning.

AIK-IFK Göteborg.

Ett laddat möte
Ragnar Sigurdsson avstängd i IFK betyder stort minus.
Lägg därtill också att Pontus Wernbloom flyttat till Holland och att Robin Söder samt Niclas Carlsson är skadade.
IFK kommer iofs med gott självförtroende efter 3-1 vinsten hemma mot Gefle där Tobias Hysén fortsatt visar att vårens form verkar finnas kvar även i höst?.
AIK då?
Jo en 2-1 seger borta mot Mjällby i cupen måste ses som ett formbesked.
Mjällby som innan dess både slagit ut Malmö och Hammarby på standvallen samt gått bra i superettan (Allsvenskan nästa år?)
Saknas i AIK gör Markus Jonsson som är en av allsvenskans bästa högerbackar i mitt tycke , men Dulee Johnson är ju tillbaka i AIK-dressen och det är positivt.
Så vad tror jag då.
2.40 på svenska spel att AIK vinner. Värt att syna.


IFK Norrköping-Falkenberg

Ekonomiska bekymmer och massa drama i mitt favoritlag IFK Norrköping.
Aldrig bra när det sen går ut över spelet.
Kommer Göran Bergort vara kvar hela säsongen?
Iså fall får han byta spelsystem på hemmaplan iaf för att jag ska vilja att han ska vara kvar.
Defensivt hemma klingar inte bra i mina öron.
Stefan Thordarsson gör debut i kväll i "Peking" om jag förstått saken rätt : stort +
Ett stort - dock är att Bakiu är avstängd i kvällens match efter utvisningen senaste mot J-Södra (vinst 2-1 , borta). David Nilsson gör debut mellan stolparna.
Falkenberg vet jag inte så mycket om mer än att de ligger fyra i tabellen.
Förlorade senast hemma mot Mjällby , men det var tydligen enligt rapporterna en dålig match av Falkenberg.
Har en gedigen trupp och ett bra lag.
Men jag tror mitt lag IFK Norrköping vinner till oddset 2.05 på svenska spel.


En dubbel alltså.

AIK - IFK Göteborg 1
IFK Norrköping - Falkenberg 1

odds: 4.92 (svenska spel)

Lycka Till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar