söndag 19 juli 2009

Deckare !

Pluggar ju för fullt till att lära mig skriva deckare på http://www.deckarskolan.com/
Därför har jag nu också återupptagit kontakten med min bokhylla.
Efter att ha avverkat alla Henning Mankells böcker gav jag mig på Camilla Läckberg.
Har läst "Isprinsessan" och "Predikanten".
I mitt tycke inget speciellt , tycker rentav att de inte var så bra.
Anledningen till att jag inte tyckte böckerna var så bra kan ha varit för att jag stressade lite omedvetet för att kunna se filmerna som SVT visade för några år sen.
Ska dock läsa "Stenhuggaren" med , ska ge henne en chans till.

Hatar att se en film innan jag läst boken.
Alltid lika kul att måla upp bilder i huvudet från boken och sen när man ser filmen hoppas man få tillbaka bilderna i tv-format.
Tyvärr är det väldigt sällan så.
Finns än så länge bara en bok som verkligen filmats rakt av och det är just nämnda Mankells "Mördare Utan Ansikte".
Läs boken och se sen filmen.
Ingen blir besviken.

Nu ska jag städa igen....Farfar är på intågande från Stockholm.
Då måste man visa upp ett fint hem.

So Long !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar